Overslaan en naar de inhoud gaan

Klachtenprocedure

Ben je ontevreden over de werking van Inter? Contacteer ons en we gaan graag met je in dialoog en zoeken naar een oplossing. Volstaat de oplossing niet? Dan kan je kosteloos een klacht indienen. Je kan dit mondeling of schriftelijk doen. Per telefoon of met een brief of een e-mail dus.

Wat is een klacht?

Je hebt een klacht als je ontevreden bent over iets dat Inter gedaan heeft. Je klacht kan ook gaan over iets dat Inter niet deed, maar wel had moeten doen. Een klacht moet duidelijk zijn. Daarom moet je bij een klacht je naam meegeven. Je moet ook duidelijk omschrijven waarover je klacht gaat.

Bij wie een klacht indienen?

Je richt je klacht rechtstreeks tot de klachtencoördinator via klachtencoordinator@inter.vlaanderen of op het nummer 011 26 50 30. Binnen de 10 dagen krijg je een ontvangstmelding. Je krijgt een klachtenbehandelaar toegewezen die concreet met jouw klacht aan de slag gaat. De klachtencoördinator volgt het volledige proces op. Je krijgt schriftelijk antwoord binnen de 45 dagen nadat we de klacht ontvangen hebben.

Hoe een klacht indienen?

Je kan je klacht per mail bezorgen aan de klachtencoördinator. Vul het klachtenformulier in en voeg het toe als bijlage. Je kan het formulier ook downloaden en per brief bezorgen.

Je kan de klachtencoördinator telefonisch bereiken op het nummer 011 26 50 30.

Wil je liever een persoonlijk gesprek? Dan kan je een afspraak maken.

De klachtenprocedure is niet van toepassing bij:

  • anoniem ingediende klachten
  • informatievragen en meldingen van klachten over derden, bijvoorbeeld bij een probleem door een ontoegankelijke situatie
  • algemene klachten over beleid, beleidsvoornemens en regelgeving
  • problemen die juridisch al in beroep zitten
  • feiten waarvoor er beroepsmogelijkheden bestaan om het probleem aan te pakken
  • een klacht die al behandeld werd
  • feiten die langer dan 1 jaar geleden plaatsvonden
  • een ongegronde klacht
  • het ontbreken van een belang

Niet tevreden met het antwoord op je klacht?

Als je niet tevreden bent met ons antwoord, kan je terecht bij de Vlaamse ombudsman.

Wat doen we met je gegevens?

Bij de behandeling van je klacht verwerken we je persoonsgegevens. Daarbij leven we de geldende wetgeving voor de bescherming van persoonsgegevens na. We maken je persoonsgegevens niet bekend aan derden zonder je toestemming.  Voor een goede opvolging houden we ze bij tot 3 jaar na het indienen van je klacht. Je kan altijd vragen om je gegevens in te kijken of te laten wissen. Meer informatie vind je op deze pagina onder ‘Bescherming van persoonsgegevens’.

Contact

Inter

Tussen mens en omgeving | 011 26 50 30