Overslaan en naar de inhoud gaan

Ik ben nieuw als vrijwilliger. Wat wordt er van mij verwacht?

Veelgestelde vragen

  1. Moet ik zelf een ticket kopen voor het evenement? Nee
  2. Moet ik op meerdaagse evenementen met een aangepaste camping ter plekke overnachten? Ja.  
  3. Moet ik bij meerdaagse evenementen zelf een tent voorzien? Ja.
  4. Moet ik zelf eten en drank meebrengen? Dit krijg je van de organisator als je meer dan 4 uur aanwezig bent. 
  5. Moet ik eigen vervoer regelen om ter plaatse te komen? Ja, we komen niet tussen in de vervoerskosten. We stimuleren wel samenrijden. Er zijn enkele uitzonderingen op de onkostenregeling.
  6. Krijg ik ter plekke een parkeerplaats? Dat verschilt per evenement. Vraag de verantwoordelijke medewerker om meer informatie. 
  7. Wanneer moet ik er zijn? De verantwoordelijke laat je weten wanneer je er moet zijn. Op meerdaagse evenementen verwachten we dat je aanwezig bent voor de volledige periode. 
  8. Hoeveel uren moet ik werken? Op meerdaagse evenementen werk je gemiddeld 8 uur per dag, verspreid over de volledige dag. Je ontvangt van de verantwoordelijke medewerker tijdig je werkschema. 

Algemene richtlijnen

  1. Vraag altijd aan de bezoeker met een handicap of en hoe je assistentie kan verlenen. 
  2. Heb je dienst? Hesje aan! Hesje aan? Dan heb je dienst!
  3. Stel jezelf steeds voor en straal enthousiasme uit. 
  4. Wees een teamspeler. 
  5. Hou de verschillende posten netjes. 

Richtlijnen voor de parkingshift

  1. Parking aanwijzen. 
  2. Beperkte plaats, dus helpen om zo efficiënt mogelijk de ruimte te gebruiken. 
  3. Bezoekers helpen bij in- en uitstappen. 
  4. Informatie geven over de toegankelijkheid. 
  5. Helpen bij het verplaatsen naar camping/ingang/...

Richtlijnen voor de campingshift

  1. Bezoekers een plaats aanduiden waar ze hun tent kunnen opstellen. 
  2. Beperkte plaats, dus helpen om zo efficiënt mogelijk de ruimte te gebruiken. 
  3. Helpen bij het in- en uitpakken van de tent en het kampeergerief van de bezoekers. 
  4. Informatie geven over de toegankelijkheid. 
  5. Ga af en toe eens rond. Misschien is er hulp nodig. 

Richtlijnen om de ADL-tent te bemannen

  1. Persoon met handicap helpen bij persoonlijke hygiëne.
  2. Aandacht hebben voor de privacy van een persoon met handicap. 
  3. Aanspreekpunt zijn voor de persoon met handicap.
  4. Krukken en rolstoelen uitlenen.
  5. Tent netjes houden. 

Richtlijnen voor de shift aan de (alternatieve) ingang 

  1. Afspraken met security goed nakomen. 
  2. Zichtbaar zijn voor bezoekers met een handicap. 
  3. Mensen actief aanspreken.
  4. Informatie verschaffen over de toegankelijkheid en over Inter. 

Richtlijnen voor de shift aan het rolstoelpodium

  1. Selectie maken van wie op het rolstoelpodium mag. 
  2. Helpen bij op- en afrijden van het hellend vlak. 
  3. Toezicht houden over het goede verloop. 
  4. Plaatsen zo efficiënt mogelijk invullen. 
  5. Indien mogelijk en indien dit gevraagd wordt, eten en drinken halen voor persoon met handicap. 

Richtlijnen voor de runnershift

  1. Inspringen waar nodig. 
  2. Altijd bereikbaar zijn. 
  3. Vooral helpen bij verplaatsingen van en naar en op het terrein. 
  4. Helpen bij eten en drinken. 
  5. Informatie geven over de toegankelijkheid. 

Contact

info@inter.vlaanderen

Inter.events

Eventwerking | 011 26 50 30